van harte ondernemen
  • Home
    • Blog
  • Online Training
    • Programma Online Training
    • Module 1 >
      • van harte ondernemen - 1-inleiding
      • van harte ondernemen - 1-1
      • van harte ondernemen - 1-2
      • van harte ondernemen - 1-3
      • van harte ondernemen - 1-4
      • van harte ondernemen - 1 - afronding
      • van harte ondernemen - 1 - Gefeliciteerd
    • Module 2 >
      • van harte ondernemen - 2 - Inleiding
      • van harte ondernemen - 2-1
      • van harte ondernemen - 2-2
      • van harte ondernemen - 2-3 >
        • van harte ondernemen - zes-domeinen
      • van harte ondernemen - 2-4
      • van harte ondernemen - 2-5
      • van harte ondernemen - 2-6
      • van harte ondernemen - 2-7
      • van harte ondernemen - 2 - afronding
      • van harte ondernemen - 2 - Gefeliciteerd
    • Module 3 >
      • van harte ondernemen - 3-Inleiding
      • van harte ondernemen - 3-1
      • van harte ondernemen - 3-2
      • van harte ondernemen - 3-3
      • van harte ondernemen - 3-4
      • van harte ondernemen - 3-5
      • van harte ondernemen - 3-6
      • van harte ondernemen - 3-7
      • van harte ondenemen - 3-afronding
      • van harte ondenemen - 3-Gefeliciteerd
  • SWAT
  • van harte netwerk
    • Ledenpagina van harte netwerk
    • Archief 21-22 van harte netwerk
    • Archief 20-21 van harte netwerk
  • Coaching PLUS
  • Contact
    • Over ons >
      • windy de weerd
      • elma van der salm
      • van harte ondernemen
      • visie en missie
    • Aanmelden activiteiten
    • Aanmelden online training
    • Aanmelden E-zine
    • Tarieven
    • Algemene Voorwaarden en Privacy




hard(t)op denkend

Wat verkoop jij eigenlijk?

25/2/2020

0 Comments

 
Foto
​Van harte ondernemen is ook: van harte verkopen. En van harte verkopen is vooral: jezelf verkopen. Dat maakt het meteen een stuk spannender en kwetsbaarder. Want zeg nou zelf: jezelf aanprijzen als de beste aanbieder van jouw dienst of product, dát doen wij als bescheiden Brabanders niet zo snel. Vooral niet, wanneer we willen ondernemen vanuit ons hart en vanuit oprechte verbinding.

​Hoe zorg je er als van harte ondernemer dan wél voor dat potentiële klanten echte klanten worden en geld aan jou uitgeven?
Perspectief van de klant
Stel je voor, je loopt al een poosje rond met het idee om voor jezelf te beginnen. Ideeën heb je genoeg, maar waar moet je in hemelsnaam beginnen. Je hebt behoefte aan iemand die jou stap voor stap verder helpt. Ben jij dan geïnteresseerd in de geweldige eigenschappen en passie van jouw toekomstige coach? Nee toch? Je hoort liever welke problemen deze coach voor jou oplost en hoe hij dat doet. Als je dat herkent, zul je eerder bereid zijn hem (of haar) te betalen voor zijn dienstverlening. 

Deze gouden regel geldt ook voor jouw klant! 
"Jouw verkoopverhaal geeft de klant een beeld of je iets voor hem kunt betekenen. 

Verkoop jezelf dan ook altijd vanuit het perspectief van de klant."
Foto
Wij horen vaak de opmerking: 'Ik heb een hekel aan het woord 'verkoopverhaal''. Misschien herken jij dat bij jezelf. Bij 'verkopen' heb je misschien het beeld van de agressieve verkoper die meer belang hecht aan zijn eigen maandelijkse target, dan dat hij vanuit objectieve kennis jou het beste product verkoopt. 

Maar verkopen gaat over veel meer dan dat. ​
Als van harte ondernemer is het verleidelijk om vooral stil te staan bij alle mooie motieven die je hebt om jouw dienst in de wereld te zetten. Je wilt de wereld mooier maken of je wilt mensen eenzelfde fijne ervaring met een bepaald product of aanpak geven als jij zelf ooit gehad hebt. Dat gegeven maakt je meteen ook kwetsbaar. Want als je beloning vooral zit in waardering, een mooiere wereld of een goed gevoel, dan wordt het ineens een stuk moeilijker om geld te vragen voor jouw dienst. Best gek toch? ​
“What you see is what you get”
De beroemde “klik” die maakt dat potentiële klanten het jou en zichzelf gunnen om geld aan jou uit te geven, heeft te maken met een kloppend plaatje. Klopt wat jij uitstraalt, met wat je over jezelf en je product gelooft? Geloof je echt zelf dat wat jij te bieden hebt, waarde heeft voor de ander, jouw klant? Als jij eigenlijk twijfelt aan je eigen product of boodschap, zal de potentiële klant dat horen (aan je stem) en zien (aan je houding).
Foto
​Jouw succes als ondernemer valt of staat met de mate waarin jij geloofwaardig en congruent bent. “What you see is what you get” schept rust en vertrouwen. En vertrouwen is de basis onder iedere verkoop, zeker als je van harte verkoopt. ​
Foto
Vind je het moeilijk om jouw waarde te bepalen? Of ben je bang om materialistisch gevonden te worden als je een goede prijs voor jouw dienst vraagt? Heb je andere beperkende overtuigingen over geld?

Houd dan de komende dagen eens bewust bij waar jij je geld aan uitgeeft. Dit gaat het makkelijkst met contant geld. Neem een overzichtelijk bedrag in contanten op, bijvoorbeeld €50,- en voel wat het met je doet wanneer je hiermee betaalt. Doe daarna deze oefening eens wanneer je met PIN betaalt.
Is er verschil? Welke gevoelens komen er bij je boven? Wat ontdek je over jouw houding tegenover geld en jouw eigen waarde? We horen het graag!​
0 Comments



Leave a Reply.

    Foto
    Foto

het nieuwe ondernemen is van harte ondernemen


Elma van der Salm
0497 232 013 (mobiel)
Windy de Weerd
06 2039 0813
van harte ondernemen VOF
Postadres:
Grasparkiet 36, 5658 ED Eindhoven
​
e-mail
info@vanharteondernemen.nl
Kamer van Koophandel
7424 8596

​BTW-ID
NL859824482.B01
Foto
  • Home
    • Blog
  • Online Training
    • Programma Online Training
    • Module 1 >
      • van harte ondernemen - 1-inleiding
      • van harte ondernemen - 1-1
      • van harte ondernemen - 1-2
      • van harte ondernemen - 1-3
      • van harte ondernemen - 1-4
      • van harte ondernemen - 1 - afronding
      • van harte ondernemen - 1 - Gefeliciteerd
    • Module 2 >
      • van harte ondernemen - 2 - Inleiding
      • van harte ondernemen - 2-1
      • van harte ondernemen - 2-2
      • van harte ondernemen - 2-3 >
        • van harte ondernemen - zes-domeinen
      • van harte ondernemen - 2-4
      • van harte ondernemen - 2-5
      • van harte ondernemen - 2-6
      • van harte ondernemen - 2-7
      • van harte ondernemen - 2 - afronding
      • van harte ondernemen - 2 - Gefeliciteerd
    • Module 3 >
      • van harte ondernemen - 3-Inleiding
      • van harte ondernemen - 3-1
      • van harte ondernemen - 3-2
      • van harte ondernemen - 3-3
      • van harte ondernemen - 3-4
      • van harte ondernemen - 3-5
      • van harte ondernemen - 3-6
      • van harte ondernemen - 3-7
      • van harte ondenemen - 3-afronding
      • van harte ondenemen - 3-Gefeliciteerd
  • SWAT
  • van harte netwerk
    • Ledenpagina van harte netwerk
    • Archief 21-22 van harte netwerk
    • Archief 20-21 van harte netwerk
  • Coaching PLUS
  • Contact
    • Over ons >
      • windy de weerd
      • elma van der salm
      • van harte ondernemen
      • visie en missie
    • Aanmelden activiteiten
    • Aanmelden online training
    • Aanmelden E-zine
    • Tarieven
    • Algemene Voorwaarden en Privacy