Ondernemers zoals jij, die introvert, bescheiden en/of (hoog)gevoelig zijn, nemen zichzelf als mens mee in hun onderneming. De ondernemer en de mens, die zijn niet te scheiden. Dat is helemaal niet erg, want juist onze menselijke kwaliteiten helpen jou in jouw ondernemerschap. Dat ondernemerschap wordt gemakkelijker als je inzicht hebt in wie je bent; wie is eigenlijk de mens in de ondernemer? En hoe beïnvloedt die mens jou als ondernemer. Veel aspecten In veel onderdelen van jouw onderneming komen de menselijke aspecten terug, die invloed hebben op jou als ondernemer en op de keuzes die je maakt. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de doelgroep die je kiest. Wil je met groepen werken of liever één-op-één? Werk je lokaal, nationaal of internationaal? Heb je voorkeur voor een leeftijd of gender? Dat zijn allemaal keuzes die alleen al te maken hebben met jouw doelgroep. Je beseft het wellicht niet, maar wie jij bent als mens stuurt voor een groot deel deze keuzes. Dergelijke keuzes gelden voor nog veel meer aspecten van jouw onderneming, zoals hoe jij je marketing inricht, met welke collega’s en leveranciers je in zee gaat, hoe je je administratie voert en of je fulltime of parttime wilt werken. En dan hebben we het nog niet eens over de inhoud van je werk, welk(e) product(en) of dienst(en) wil je eigenlijk verkopen en wat is dan precies wat jouw klant krijgt? Is dat aandacht, zorg, praktische hulp, advies? Best ingewikkeld Wij merken dat onze deelnemers het best ingewikkeld vinden, al die onderdelen van het ondernemerschap. Niet alle aspecten van het ondernemerschap voelen voor hen comfortabel en zij noemen zich ook niet altijd ‘ondernemer’, laat staan dat ze zeggen dat ze een bedrijf hebben. Vaak zien ze ook door de bomen het bos niet meer en weten ze niet goed waar ze moeten beginnen. Of ze voelen zich niet gesteund in hun omgeving en denken dan dat ze het vast niet zullen kunnen, dat ‘ondernemen’. Iets betekenen voor de wereld Wat ze meestal wel weten, is dat ze de wereld iets te brengen hebben. Dat er iets in hen is, dat zich wil manifesteren. Dat verlangen is er soms al jaren! Het ondernemerschap biedt hen de mogelijkheid tot zelfexpressie. Ze willen iets betekenen voor anderen en de wereld een beetje mooier maken. Dat is een diepe menselijke waarde die ze ervaren en waar ze iets mee willen, wat ze bijna moeten doen. van harte ondernemen
Met van harte ondernemen hebben wij alle aandacht voor de ondernemer als mens. Wij ondersteunen onze deelnemers vanuit dat perspectief. Dat betekent dat er geen ‘trucjes’ zijn, want ieder mens is anders en maakt andere keuzes. Als je bewuste keuzes maakt, in verbinding met jezelf, is er ook geen goed of fout. Wij geloven dat dán het ondernemerschap van harte gaat: niet alleen vanuit het hart, maar ook met veel plezier! Online totaalprogramma In het nieuwe online totaalprogramma maken wij ook bewust keuzes die bij ons passen als mens en bij onze menselijke waarden. We kiezen er bijvoorbeeld voor persoonlijke aandacht te hebben voor alle deelnemers. Dat past bij ons als mens en bij onze waarde ‘betrokkenheid’. Een andere keuze is dat deelnemers ieder op hun eigen moment kunnen starten. Dat strookt met onze waarde ‘dienstbaarheid’; de klanten zijn er niet voor ons, wij zijn er voor onze klanten. Deze keuzes hebben gevolgen voor onze bedrijfsvoering, voor ons 'merk' en voor de kwaliteit van onze dienstverlening. En dát geeft ons een rijke voldoening, die veel verder gaat dan alleen een financiële! Wij zijn het online programma begonnen om nog meer prachtige ondernemers zoals jij, te helpen in zichzelf te geloven en hun bedrijf succesvol maken vanuit hun hart. Wil jij ook graag iets in de wereld zetten, maar weet je niet zo goed hoe en kun je wel wat ondersteuning gebruiken? Kijk dan eens naar onze pagina over het online totaalprogramma. Misschien is dat wel nét wat jij nodig hebt!
0 Opmerkingen
Laat een antwoord achter. |